Grafika nie jest trudna
Podczas zajęć uczniowie będą nabywać kompetencje informatyczne poprzez rozwiązywanie problemów z użyciem komputerów. Uczniowie podczas zajęć będą rozwiązywać zadania przez zabawę, gry, komputerowe symulacje, wizualne programowanie, prace zespołowa co pobudzi ucznia do logicznego i kreatywnego myślenia. Projekty stworzone w InkScape będą wypalone za pomocą plotera laserowego na wydrukach 3D stworzonych w programie Blender.
W czasie warsztatów uczniowie nauczą się wykorzystywać tablety graficzne do tworzenia grafiki wektorowej w programie Inkscape. Uczniowie poznają podstawowe typy prymitywów: linie, poligony, okręgi i elipsy, krzywe Béziera, bezigony, tekst. W programie Blender tworzone będą obiekty 3D na których wypalone będą elemnety takie jak loga utworzone w grafice wektorowej. Wykorzystane będą drukarki 3D oraz filament zakupione w ramch projektu "Labolatoria przyszłości". Podczas zajęc wypalane będą projekty na materiałach eksploratacyjnych takich jak sklejka zakupionych w ramach projektu.